アップルマジックとは何か?

Apples Success

Apple’s success – Paul Sakuma

The Science Behind Apple’s Magic

Apple has plenty of mystique, but what looks like magic is something a lot more calculated. What works for Apple can be distilled into principles of sound management that could (in the right culture) flourish elsewhere too. The company recognizes its most valuable employees and coddles them. (Shouldn’t yours?) In the realm of product creation, it gives design an equal seat at the table with engineering (no magic there), and assures its products that distinctive look by insisting that all designers work from the same minimalist playbook. (No reason you couldn’t do something similar.) To be sure, Apple is one of the world’s best at leading its customers rather than following them. But it has no patent on the process.

BNET

アップルに成功をもたらした経営原理を分析する。

Technorati Tags: ,

広告


コメントを残す

以下に詳細を記入するか、アイコンをクリックしてログインしてください。

WordPress.com ロゴ

WordPress.com アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Twitter 画像

Twitter アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Facebook の写真

Facebook アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Google+ フォト

Google+ アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

%s と連携中