自動車産業を建て直すには・・・

Icar-2

iCar by Chris O’Riley / Chris3D

アメリカの自動車産業がなぜ今日の窮状にいたったか・・・

最後の締めくくりが興味深い。

New York Times: “How to Fix a Flat” by Thomas L. Friedman: 11 November 2008

     *     *     *

それはすべて・・・

How could these companies be so bad for so long? Clearly the combination of a very un-innovative business culture, visionless management and overly generous labor contracts explains a lot of it. It led to a situation whereby General Motors could make money only by selling big, gas-guzzling S.U.V.’s and trucks. Therefore, instead of focusing on making money by innovating around fuel efficiency, productivity and design, G.M. threw way too much energy into lobbying and maneuvering to protect its gas guzzlers.

     *     *     *

税金で救おうとしているのは・・・

Nothing typified this more than statements like those of Bob Lutz, G.M.’s vice chairman. He has been quoted as saying that hybrids like the Toyota Prius “make no economic sense.” And, in February, D Magazine of Dallas quoted him as saying that global warming “is a total crock of [expletive].”

These are the guys taxpayers are being asked to bail out.

     *     *     *

ここはひとつ・・・

最後に、誰か Steve Jobs に電話すべきだ。彼なら技術革新をするのにワイロを取ったりはしない。国家のために尽くしてくれないか、一年の間自動車会社を経営してはくれまいか、と頼んでみるのだ。彼なら GM から iCar を出すのにさほど時間はかからないと思うが・・・

Lastly, somebody ought to call Steve Jobs, who doesn’t need to be bribed to do innovation, and ask him if he’d like to do national service and run a car company for a year. I’d bet it wouldn’t take him much longer than that to come up with the G.M. iCar.

     *     *     *

原文を見る:Original Text

Technorati Tags: , ,

広告


コメントを残す

以下に詳細を記入するか、アイコンをクリックしてログインしてください。

WordPress.com ロゴ

WordPress.com アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Twitter 画像

Twitter アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Facebook の写真

Facebook アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Google+ フォト

Google+ アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

%s と連携中